توسعه همکاری های آموزشی وزارتخانه های آموزش وپرورش و راه و شهرسازی در صنعت حمل ونقل ریلی

به گزارش چه خبر آنلاین، تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه در آیین امضای تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش وپرورش و وزارت راه و شهرسازی از توسعه همکاری های آموزشی وزارتخانه های آموزش وپرورش و راه و شهرسازی در صنعت حمل ونقل ریلی خبر داد.

توسعه همکاری های آموزشی وزارتخانه های آموزش وپرورش و راه و شهرسازی در صنعت حمل ونقل ریلی

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، علیرضا کمرئی در جلسه امضا تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش وپرورش و وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به سابقه همکاری های این دو وزارتخانه در موضوع آموزش های مهارتی، اجرای نظام جدید آموزش متوسطه، فصل دوم آیین نامه همکاری مؤسسات تولیدی و دستگاه های اجرایی را، نقطه آغاز این همکاری ها دانست و اضافه نمود: در حال حاضر 8 رشته مرتبط با حمل ونقل ریلی مصوب و آماده اجرا وجود دارد که با انعقاد این تفاهم نامه، در صورت لزوم به بازنگری در عناوین و به روزرسانی آن ها خواهیم پرداخت.

کمرئی همکاری های این دو وزارتخانه را در رشته حمل ونقل عمومی، در شاخه فنی و حرفه ای در 7 استان کشور در قالب 11 هنرستان از اقدامات رو به توسعه دانست و اضافه نمود: در رشته های مرتبط با صنعت هوایی در شاخه کاردانش، با تأسیس هنرستان و تعریف رشته های دستیار فنی تعمیر و نگهداری، مهمانداری هواپیما و هوانوردی، دامنه همکاری ها گسترش یافته است و تأسیس هنرستان های مرتبط با حمل ونقل ریلی فرصت های جدیدی را پیش روی علاقه مندان آموزش های مهارتی خواهد گذاشت.

معاون وزیر آموزش وپرورش گفت: برخی استان های کشور درخواست تأسیس هنرستان وابسته در حمل ونقل ریلی را دارند که امضای این تفاهم نامه، زمینه را برای پاسخگویی به آن ها فراهم خواهد کرد.

شایان ذکر است؛ رشته خط و ابنیه راه آهن، مکانیکی واگن، مکانیکی لوکوموتیو، مکانیک قطار، مهمانداری قطار، لوکوموتیورانی و سیر و حرکت راه آهن، 8 رشته ای است که در حوزه حمل ونقل ریلی مجوز تأسیس دارند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 744

به "توسعه همکاری های آموزشی وزارتخانه های آموزش وپرورش و راه و شهرسازی در صنعت حمل ونقل ریلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه همکاری های آموزشی وزارتخانه های آموزش وپرورش و راه و شهرسازی در صنعت حمل ونقل ریلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید