تمهیدات دولت برای دستفروشان متضرر از کرونا

به گزارش چه خبر آنلاین، وزیر کار درباره اقدامات دولت پس از شیوع بیماری کرونا گفت: برای دستفروشان و افرادی که قرارداد رسمی ندارند مقرر شد حدود 3 هزار میلیارد تومان سرمایه به منظور پرداخت بیمه های بیکاری و ارائه تسهیلات به این افراد تخصیص یابد.

تمهیدات دولت برای دستفروشان متضرر از کرونا

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، محمد شریعتمداری درباره اقدامات و تمهیدات در قبال آسیب دیدگان ویروس کرونا گفت:دامنه فعالیت های دولت در این باره بسیار وسیع است. تشکیل ستاد مقابله با بحران کرونا از مهم ترین اقدامات دولت در این باره بوده است که تقریباً هر روز معاونین و وزرای مربوط تشکیل جلسه می دهد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه نهادسازی های لازم برای تحقق هدف مبارزه با کرونا انجام شده است گفت: در همه جلسات رسمی هیئت وزیران، مقدمه ای با موضوع این موضوع مطرح می شود و شاهد هماهنگی وزرا و طرح همه مسائل و بیان گزارش فعالیت دستگاه های اجرایی گوناگون درباره کرونا هستیم.

وی افزود: این اطمینان را به مردم می دهیم که دولت پای کار است و ما و تمام وزارتخانه ها، صدا و سیما، مجلس شورای اسلامی و ... در این در کنار وزارت بهداشت که پیشانی این کار است، تلاش می کنیم.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت های درمانی تامین اجتماعی گفت: ما در 330 مرکز درمانی که شامل 80 بیمارستان و مراکز درمانی دیگر است برای امداد رسانی به مخاطبان خاص که بیمه شدگان تامین اجتماعی هستند و هم مخاطبان عام که سایر مردم هستند آماده خدمت هستیم و همه فعالیت های ما در قالب ستاد مقابله با کرونا است.

وی به موضوع سرنوشت کارگران اشاره کرد و گفت: براساس نص صریح قانون کارگرانی که مخالف میل و اراده خود بیکار شده، همه کسانی که براثر بیماری کرونا از کار بیکار شوند با تشخیص سازمان های مربوطه شان ظرفیت استفاده از قانون بیمه بیکاری را دارند و مشمول بهره مندی از ظرفیت های حمایتی سازمان و وزارتخانه مربوطه هستند.

*پرداخت بیمه بیکاری به دستفروشان

شریعتمداری درباره افرادی که دارای قرارداد رسمی کار نیستند مثل دستفروشان گفت: ما برای این موضوع جلسات متعددی را با مسئولین امر و پژوهشگران داشتیم و در نهایت مقرر شد حدود 3 هزار میلیارد تومان سرمایه به منظور پرداخت بیمه های بیکاری و ارائه تسهیلات به این افراد تخصیص یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه اقدامات بسیار ارزشمند و خوبی در خصوص پرستاری و درمان مبتلایان به کرونا در سراسر کشور شده است، درباره سایر اقداماتی که از سوی دولت برای مقابله با بیماری کرونا انجام شده است، گفت: شکل نگرفتن تجمعات اجتماعی به منظور شیوع پیدانکردن کرونا در سطح جامعه، حذف حدود 4 میلیون مسافرت در ایام پایانی سال، تعویق پرونده های موجود در شورا های حل اختلاف، راه اندازی و برقراری نظام آموزش از راه دور برای دانش آموزان و دانشجویان از جمله اقدامات دولت در این خصوص است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 49

به "تمهیدات دولت برای دستفروشان متضرر از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمهیدات دولت برای دستفروشان متضرر از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید