تماس تلفنی وزیران دفاع آمریکا و ترکیه درباره امنیت فرودگاه کابل

به گزارش چه خبر آنلاین، وزیران دفاع ترکیه و آمریکا طی تماس تلفنی ضمن تاکید بر اهمیت حفظ امنیت فرودگاه بین المللی کابل، درباره مشخص تکلیف مسئولیت امنیتی این فرودگاه بعد از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان صحبت کردند.

تماس تلفنی وزیران دفاع آمریکا و ترکیه درباره امنیت فرودگاه کابل

بهترین تجربه سفر را با سفر ارزان به ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه شامگاه چهارشنبه به صورت تلفنی با لوید آستین همتای آمریکایی خود گفت وگو کرد.

وزارت دفاع ترکیه با صدور بیانیه ای در این باره، اظهار داشت که آکار و آستین درباره آخرین شرایط گفت وگوها درباره سپردن مسئولیت امنیتی فرودگاه بین المللی کابل به آنکارا بعد از خروج نظامیان خارجی از افغانستان صحبت کردند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، در این بیانیه ضمن مثبت و سازنده ارزیابی شدن تماس وزیران ترکیه و آمریکا، آمده است که دو طرف بر تداوم گفت وگوها درخصوص معین تکلیف مسئولیت امنیتی فرودگاه کابل توافق کردند.

سخنگوی پنتاگون هم با صدور بیانیه ای درباره این تماس، شرح داد: آستین در تماس تلفنی با آکار، درباره همکاری های دوجانبه و فرایند کاهش [نظامیان آمریکایی] از افغانستان صحبت کرد.

وزارت دفاع آمریکا اضافه کرد: دو طرف بر اهمیت [حفظ] امنیت مناسب فرودگاه بین المللی کابل تاکید کردند. وزیر دفاع [آمریکا] هم بار دیگر اهمیت روابط نظامی دیرینه با ترکیه را برشمرد.

آکار پیش از این، با بیان اینکه جلسه دیشب کابینه این کشور به تصمیم نهایی درخصوص مدیریت فرودگاه کابل نرسید، گفته بود که مذاکرات با کشورهای متحد ترکیه درخصوص مسئولیت فرودگاه کابل را ادامه می دهند. (جزئیات بیشتر)

دولت ترکیه پیشنهاد داده که بعد از خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از افغانستان، مدیریت و حفاظت از فرودگاه بین المللی کابل را به شرط حمایت های اقتصادی، سیاسی و لجستیکی متحدانش مخصوصا واشنگتن، برعهده بگیرد.

روز دوشنبه حمدالله محب مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان، تایید کرد که این کشور و ترکیه برای تامین امنیت فرودگاه کابل پس از خروج نیروهای خارجی، در حال مذاکره هستند و تنها بعضی مسائل به جای مانده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 929

به "تماس تلفنی وزیران دفاع آمریکا و ترکیه درباره امنیت فرودگاه کابل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماس تلفنی وزیران دفاع آمریکا و ترکیه درباره امنیت فرودگاه کابل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید