تأمین سلامت سفره مردم در گروه نظارت دقیق دامپزشکان

به گزارش چه خبر آنلاین، خبرنگاران/اردبیل رئیس انجمن صنفی مسئولین فنی و دستیاران بهداشتی دامپزشکی استان اردبیل گفت: ازآنجایی که رسالت اصلی دامپزشکی تأمین سلامت سفره مردم است و این امر جز با نظارت دقیق میسر نیست، ناظران بهداشتی دامپزشکی موظف اند بی هیچ ترس و واهمه ای به این امر خطیر بپردازند.

تأمین سلامت سفره مردم در گروه نظارت دقیق دامپزشکان

ملیسا پوردنیا در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در شرایط فعلی کشور به علت وابستگی اقتصادی به کارفرمایان و همین طور اختیار انتخاب مسئولین فنی به وسیله کارفرمایان این امر بسیار تحت تأثیر قرار می گیرد و همکاران ما در این صنف به علت نداشتن امنیت شغلی لازم دچار چالش می شوند.

وی افزود: حدود 70 مسئول فنی و دستیار بهداشتی در کشتارگاه های دام و طیور، کارخانجات خوراک دام و طیور و آبزیان، مراکز قطعه بندی، مرغ مادر، مراکز جمع اوری شیر و بسته بندی عسل و … استان اردبیل مشغول به فعالیت هستند.

پوردنیا با بیان اینکه در استان اردبیل حدود یک سال و نیم است که با حمایت اداره کل دامپزشکی استان و نظام دامپزشکی استان از انجمن صنفی مسئولین فنی و دستیاران بهداشتی اردبیل، ماده 19 آیین نامه نظارتی بهداشتی دامپزشکی اجرا می گردد، تشریح کرد: با همکاری این سه ارگان، بسیاری از مسائل مسئولین فنی از جمله پرداخت حقوق طبق تعرفه و بحث استقلال اقتصادی مسئولین فنی اجرا می گردد.

رئیس انجمن صنفی مسئولین فنی و دستیاران بهداشتی دامپزشکی استان اردبیل افزود: اجرای ماده 19 اوضاع را به مراتب بهتر از قبل نموده است ولی برای جاانداختن بیشتر و بهتر این قانون احتیاج است که سازمان دامپزشکی اجرای آن را در کل کشور الزامی نماید و هیچ رابطه ای اجازه تغییر جهت به کارفرما، مسئولین فنی و هیچ ارگان دیگری را ندهد.

به گفته پوردنیا، اگر پا را یک مرحله فراتر بگذاریم پرداخت حقوق مسئولین فنی به وسیله سازمان دامپزشکی برترین راهکاری است که به علت امنیت شغلی بالایی که در همکاران ایجاد می نماید، مسلما نظارت بهتری را در پی خواهد داشت و سلامت انسان و سفره مردم بیشتر تضمین خواهد شد.

رئیس انجمن صنفی مسئولین فنی و دستیاران بهداشتی دامپزشکی استان اردبیل اعلام کرد: مسئولین فنی و دستیاران بهداشتی شاغل در کشتارگاه ها و کارخانجات و مراکز قطعه بندی که حدود 50 نفر هستند طبق این قانون ساماندهی شده اند و ساماندهی مسئولین فنی و دستیاران بهداشتی شاغل در مراکز مرغ مادر، جمع آوری شیر، صادرات عسل و … هم در نوبت اجرایی قرار دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1083

به "تأمین سلامت سفره مردم در گروه نظارت دقیق دامپزشکان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأمین سلامت سفره مردم در گروه نظارت دقیق دامپزشکان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید