بولسونارو به بایدن درباره مداخله در امور آمازون هشدار داد

به گزارش چه خبر آنلاین، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس جمهور برزیل که هنوز به جو بایدن تبریک نگفته است، به وی هشدار دارد برزیل نمی خواهددرباره آمازون تحت فشار قرار بگیرد.

بولسونارو به بایدن درباره مداخله در امور آمازون هشدار داد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل که هنوز به جو بایدن برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری تبریک نگفته است، سه شنبه به وی هشدار دارد برزیل نمی خواهددرباره آمازون تحت فشار قرار بگیرد.

بولسونارو بدون نام بردن از ترامپ گفت ما مدتی پیش شاهد بودیم که یکی از نامزد های ریاست جمهوری می گوید اگر من به آتش سوزی های آمازون خاتمه ندهم، موانع تجاری برای برزیل ایجاد خواهد نمود.

وی در سخنرانی بسیار مبهم در کاخ ریاست جمهوری در برازیلیا گفت چگونه می توانیم با این مسئله مقابله کنیم؟ تنها دیپلماسی کافی نیست. زمانی که دیگر حرفی باقی نمی ماند باید باروت داشت. مسئله استفاده کردن از باروت مطرح نیست، اما آن ها باید بدانند ما باروت داریم.

این در حالی است که آتش سوزی های گسترده سال گذشته در آمازون برزیل این کشور را با نقدها بین المللی رو به رو نموده است. بولسونارو پیش از این در ماه اکتبر اظهارات بایدن در خصوص تهدید مالی برزیل در صورت ادامه جنگل زادیی در آمازون را فاجعه بار دانست. از دیدگاه وی این اظهارات روابط محبت آمیز میان برازیلیا و واشنگتن را تهدید می نماید.

با شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رئیس جمهور راست گرای افراطی برزیل بزرگترین متحد خود را از دست داد. بنابر اعلام تحلیل گران مستقر شدن بایدن در کاخ سفید آشفتگی هایی را در روابط دو جانبه با برزیل به ویژه در زمینه آب و هوا و محیط زیست به دنبال خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 517

به "بولسونارو به بایدن درباره مداخله در امور آمازون هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولسونارو به بایدن درباره مداخله در امور آمازون هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید