بدهی انباشته پیام و مجوز مشروط داورزنی، تیم حذف شده برمی گردد؟

به گزارش چه خبر آنلاین، به گزارش خبرنگاران، بهمن ماه سال گذشته منوچهر پورحسن، رئیس وقت سازمان لیگ در خبری رسمی از سایت فدراسیون والیبال حذف تیم پیام مشهد از جدول مسابقات لیگ برتر را به دلیل مسائل مالی گفت.

بدهی انباشته پیام و مجوز مشروط داورزنی، تیم حذف شده برمی گردد؟

حذف تیم پیام مشهد پس از کش و قوس های فراوان رخ داد و قرار نبود این تیم در جدول مسابقات آینده حضور داشته باشد اما رئیس فدراسیون والیبال در اقدامی شائبه برانگیز به نماینده مشهد در صورت تسویه حساب اجازه حضور دوباره در مسابقات را داده است!

تیم پیام مشهد با دو میلیارد بدهی قرار است تا 15 تیرماه تسویه حساب کند و در صورت تسویه جواز حضور دوباره در مسابقات را کسب کند. تیمی که فصل گذشته برای تهیه هزینه غذا و هتل بازیکنان خود با مشکل روبرو بود و چند سالی است که نتوانسته بدهی های خود را تسویه کند قرار است در اتفاقی که دور از ذهن به نظر می رسد تا چند روز آینده بدهی دومیلیاردی خود را تسویه کند!

در حالیکه رئیس فدراسیون والیبال پس از حذف این تیم و سقوط به دسته یک به طور ناگهانی فرصت حضور مجدد در لیگ در صورت تسویه می دهد بعید نیست تا خاتمه لیگ نیز مهلت تسویه حساب تمدید شود، همانطور که در چند سال اخیر شاهد این رویه بوده ایم.

رئیس فدراسیون والیبال اردیبهشت ماه اعلام کرده بود هیچ تیمی بدون تسویه حساب و عدم تعهداتش حق حضور در سوپر لیگ را نخواهد داشت. رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرده بود که امسال بر اساس برنامه تنظیم شده مراحل ثبت نام لیگ برتر را اجرا می کنیم و بدون طی مراحل قانونی و انجام تسویه حساب ها، هیچ تیمی در لیگ برتر شرکت نخواهد کرد.

وی ادامه داد: دو برنامه برای برگزاری لیگ برتر با حضور 10 و 12 تیم آماده کرده ایم و اگر 14 تیم نیز پیروز به ثبت نام و تسویه حساب با بازیکنان، کادر فنی و فدراسیون شوند، آمادگی برگزاری مسابقات با 14 تیم را داریم، اما بعید می دانم 14 باشگاه پیروز به طی مراحل ثبت نام شوند.

صحبت های داورزنی نشان می داد که با توجه به 12 تیمی بودن فصل قبل رقابت ها و اضافه شدن دو تیم از لیگ دسته یک به لیگ برتر تیم پیام دیگر شانسی برای حضور در مسابقات نخواهد داشت چرا که در غیر اینصورت باید از 15 تیمی بودن مسابقات خبر می داد.

پس از صحبت های داورزنی، جبار قوچان نژاد، رئیس وقت هیات استان و مدیر کل استان خراسان در گفتگو با مهر گفت: مالک باشگاه مدعی است که برای فصل جاری قصد حضور در رقابت ها را دارد. اما این را در نظر بگیرید که باشگاه علاوه بر بدهی های فصل گذشته برای یک فصل پیش نیز بدهی دارد و تا تسویه حساب نکند نمی تواند در لیگ شرکت کند.

وی ادامه داد: تیم پیام فصل گذشته از جدول مسابقات کنار گذاشته شد و با خوش شانسی به دلیل شیوع ویروس کرونا کلاً مسابقات لغو شد. پیام از جدول مسابقات کنار گذاشته شد. علاوه بر این موضوع، تیم پیام مسائل شدید مالی دارد و نمی تواند در لیگ حاضر شود.

با توجه به حذف تیم پیام از جدول مسابقات این تیم در صورت بازگشت به رقابت های لیگ برتر باید ابتدا تمام بدهی های خود را تسویه کند و سپس برای شرکت در مسابقات امتیاز تیم لیگ برتری را خریداری کند چرا که با توجه به اعلام داورزنی دیگر وایلد کارت به هیچ تیمی تعلق نخواهد گرفت.

حال باید منتظر ماند و دید آیا در چند روز آینده تیم پیام توانایی تسویه حساب دو میلیاردی خود را دارد و علاوه بر آن می تواند امتیاز تیم دیگری را خریداری کند یا خیر؟ چرا که وایلد کارت به هیچ تیمی تعلق نخواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 303

به "بدهی انباشته پیام و مجوز مشروط داورزنی، تیم حذف شده برمی گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدهی انباشته پیام و مجوز مشروط داورزنی، تیم حذف شده برمی گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید