آمریکا خواهان عدم آزادی 6 عضو طالبان از زندان افغانستان شد

به گزارش چه خبر آنلاین، منابع خبری اعلام کردند که آمریکا از دولت افغانستان خواسته تا 6 عضو طالبان را بدلیل نقش داشتن در تلفات نیروهای خارجی از زندان آزاد نکند.

آمریکا خواهان عدم آزادی 6 عضو طالبان از زندان افغانستان شد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، منابع خبری اعلام کردند که آمریکا فهرست 6 نفره ای از زندانیان طالبان را به دولت افغانستان ارائه نموده و خواهان عدم آزادی آن ها شده است.

یک منبع به خبرنگار سی.بی.اس در افغانستان گفته است که فهرست ارائه شده شامل افرادی است که گفته می گردد با القاعده در ارتباط هستند و در کشتن نیروهای انگلیسی و دیگر اتباع خارجی نقش دارند.

پیش از این نیز اسکات موریسن نخست وزیر استرالیا از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواسته بود تا از آزادی یک عضو طالبان که محکوم به قتل 3 نظامی استرالیایی است جلوگیری کند.

این عضو طالبان به کشتن 3 نظامی استرالیایی در شهر ترینکوت در آگوست 2012 محکوم است و موریسن تاکید نمود که دولت استرالیا هرچه در توان دارد برای ادامه حبس این زندانی انجام خواهد داد.

نخست وزیر استرالیا گفته بود که این مسئله را بطور مستقیم با رئیس جمهور آمریکا مطرح نموده و وزیر دفاع استرالیا و وزیر خارجه این کشور نیز در گفت وگو با همتایان آمریکایی خود خواهان عدم آزادی این زندانی شده اند.

مقامات آمریکایی و استرالیایی در حالی بر عدم آزادی شماری از زندانیان طالبان تاکید دارند که آمریکا، اروپا و جامعه جهانی دولت افغانستان را برای آزادی 5 هزار زندانی این گروه تحت فشار گذاشته بودند و روز گذشته اشرف غنی نیز دستور آزادی آن ها را صادر کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 366

به "آمریکا خواهان عدم آزادی 6 عضو طالبان از زندان افغانستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا خواهان عدم آزادی 6 عضو طالبان از زندان افغانستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید