آغاز کمپین انتخابات معین رهبر جدید حزب حاکم ژاپن

به گزارش چه خبر آنلاین، کمپین رسمی انتخابات مربوط به مشخص رهبر حزب حاکم ژاپن در حالی از امروز سه شنبه آغاز شده که یوشیهیده سوگا، کسی که مدتها به عنوان دست راست شینزو آبه، نخست وزیر مستعفی کار کرده به عنوان کاندیدای ارشد و جانشین احتمالی او در نخست وزیری در نظر گرفته می شود.

آغاز کمپین انتخابات معین رهبر جدید حزب حاکم ژاپن

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یوشیهیده سوگا، 71 ساله که به عنوان دبیرکل کابینه ژاپن کار کرده رسما چند روز پیش نامزدی خود را برای رهبری حزب حاکم لیبرال دموکرات ژاپن اعلام کرد. او که به عنوان سخنگوی دولت فعالیت داشته با دو رقیب جوانتر از خود شامل شیگرو ایشیبا، وزیر دفاع سابق و فومیو کیشیدا، وزیر خارجه سابق که هر دو 63 سال دارند رقابت می کند.

برنده رای گیری درون حزبی برای انتخاب رهبر جدید که در تاریخ 14 سپتامبر انجام می شود تبدیل به نخست وزیر بعدی ژاپن می شود زیرا این حزب اکثریت را در مجلس در اختیار دارد. شینزو آبه چندی پیش به دلیل بد شدن شرایط سلامتش از نخست وزیری ژاپن کناره گیری کرد.

سوگا که دیرهنگام وارد میدان رقابت شد در میان چهره های با نفوذ حزب به عنوان بهترین کسی که می تواند سیاستهای آبه را ادامه دهد، محبوبیت دارد. گزارش شده که این چهره ها پشت او ایستاده اند با این امید که بعدا مناصبی را در حزب و کابینه کسب کنند. نظرسنجی ها اما حاکی از آن هستند که سوگا آرای بیشتری از ایشیبا که در ابتدا محبوبیتش بیشتر بود، دارد.

سوگا متعهد به حل چالشهایی که از شینزو آبه باقی مانده شامل تدابیری برای مقابله با کروناویروس، نزول شرایط اقتصاد و پیگیری ائتلاف امنیتی ژاپن و آمریکا شده است.

ایشیبا که مدتها به عنوان رقیب آبه نگریسته شده برای چهارمین بار نامزد رهبری حزب حاکم شده و خواستار تغییرات در تدابیر اقتصادی شینزو آبه با هدف حمایت بیشتر از اصناف و تجارت های کوچکتر، طبقه کم در آمد و حوزه های روستایی شده است.

کیشیدا که هم اکنون رئیس سیاستگذاری حزب است گفته که می خواهد رهبری باشد که بیشتر از شینزو آبه به صدای مردم گوش کند و سیاستهای اقتصادی برای رسیدگی به نابرابری ها را در اولویت قرار دهد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 421

به "آغاز کمپین انتخابات معین رهبر جدید حزب حاکم ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز کمپین انتخابات معین رهبر جدید حزب حاکم ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید