کتاب نویسندگان سیریک رایگان چاپ می شود

به گزارش چه خبر آنلاین، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک در گفت و گو با خبرنگاران در بندرعباس، یکی از اولویت های مهم اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سیریک را حمایت از نویسندگان و اهل قلم بومی این شهرستان بیان نمود و گفت: این اقدام در راستای پشتیبانی همه جانبه از مولفان و ایجاد دلگرمی مضاعف برای خلق آثار کیفی، بدون دغدغه چاپ و انتشار آن است.

کتاب نویسندگان سیریک رایگان چاپ می شود

محمد پیشان افزود: تمام توان را به کار می گیریم تا کتاب نویسندگان شهرستان را رایگان چاپ کنیم و معتقدیم هر گونه هزینه کرد در حوزه کتاب و کتابخوانی به صورت خاص و در حوزه کلی فرهنگ و هنر به صورت عام در واقع نوعی سرمایه گذاری است.

مدیرمسئول نشر گیاوان افزود: این اتفاق خوشایند در تفاهم با خیرین حوزه کتاب شکل گرفت و صرفا امکان چاپ آثار پژوهشگران، شاعران و نویسندگان شهرستان سیریک را بدون هزینه چاپ می کنیم.

شهرستان بندری سیریک در فاصله 201 کیلومتری شرق بندرعباس و در سواحل دریای مکران واقع شده است. اهالی این جغرافیا به زبان بلوچی و فارسی با گویش سیریکی سخن می گویند و نویسندگان اهل قلم فراوانی دارد که می توان به نام علی ماهی گیر، پژوهشگر و نویسنده اهل روستای گهردو از توابع بخش بمانی این شهرستان، عبدالرحمان ابراهیمی، محمد پیشان، خالد کمالی، احمد خلیلی ، محمد زرهی، صدیقه سرتکی زاده، محمود لشکری زاده و موسی خدادادی اشاره کرد.

تالاب آذینی که در گویش محلی با نام خور آذینی هم شناخته می شود، با وسعتی در حدود 500 هکتار در شهرستان سیریک و در 35 کیلومتری شهر سیریک واقع شده است؛ این تالاب، یکی از چهار تالاب بین المللی هرمزگان است. در این تالاب انبوه درختان حرا، گونهٔ منحصربه فرد چَندَل و گونه های مختلف جانوری و گیاهی وجود دارد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 11 شهریور 1402 بروزرسانی: 11 شهریور 1402 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1494

به "کتاب نویسندگان سیریک رایگان چاپ می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب نویسندگان سیریک رایگان چاپ می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید