استان قزوین پیروز به کسب 31 نشان ملی صنایع دستی شد

به گزارش چه خبر آنلاین، ایسنا/ براساس آخرین گزارش و خبرهای بدست رسیده، استان قزوین پیروز به کسب 31 نشان ملی صنایع دستی شد.

استان قزوین پیروز به کسب 31 نشان ملی صنایع دستی شد

سید میثم حصاری، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان قزوین با اشاره به روند اعطای مهر اصالت ملی صنایع دستی اظهار کرد: برنامه داوری مهر اصالت ملی به صورت دو سالانه برگزار می گردد و به آثار هنرمندانی که پیروز به راهیابی به مرحله داوری ملی شده اند، مهر اصالت ملی اعطا می گردد.

وی در ادامه بیان نمود: از مجموع 62 اثر راه یافته استان به هفتمین دوره داوری این برنامه که به میزبانی استان گیلان برگزار گردید، 31 اثر پیروز به کسب نشان ملی صنایع دستی شدند.

این مسئول اصالت و بیان هویت فرهنگی، مرغوبیت اثر، نوآوری در طراحی و فراوری، فراوری انبوه و قابلیت بازاریابی و عرضه را معیارهای ارزیابی آثار در این حوزه برشمرد و گفت: آثار هنرمندان صنایع دستی استان در رشته های بافته داری (گلیم)، چرم دست دوز، زیورآلات سنتی، زره بافی، قلم زنی، پارچه بافی، رودوزی های سنتی، کاغذ سازی، سفال و سرامیک و سازسازی سنتی پیروز به اخذ مهر اصالت ملی صنایع دستی شدند.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی قزوین در خاتمه اظهار داشت: استان قزوین در طول هفت دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع دستی پیروز به اخذ 146 نشان مهر اصالت ملی در رشته های مختلف صنایع دستی شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 12 آذر 1402 بروزرسانی: 12 آذر 1402 گردآورنده: chekhabaronline.ir شناسه مطلب: 1508

به "استان قزوین پیروز به کسب 31 نشان ملی صنایع دستی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان قزوین پیروز به کسب 31 نشان ملی صنایع دستی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید